Få svar på dina frågor om tandvård
Det är vanligt att du inför ditt besök har en del frågor som uppstår. Nedan har vi svaren på de vanligaste frågorna som ställs. Förhoppningsvis bringar det dig klarhet, annars är du varmt välkommen att kontakta oss för personlig hjälp och rådgivning.
Vilka tandersättningar erbjuder ni?
Vi erbjuder flera olika typer av tandersättningar, inklusive tandimplantat och proteser. Vilken typ som passar dig bäst beror på dina specifika behov och önskemål. Vår erfarna personal kan hjälpa dig att välja den bästa tandersättningen för dig.
Erbjuder ni avbetalning?
Vi erbjuder avbetalning för din tandvård genom Tandkontot. Du får en faktura månaden efter besöket och kan sedan välja att betala hela beloppet direkt eller delbetala genom en fast månadskostnad, helt räntefritt. Du kan ansöka om Tandkontot genom smsa TAND till 71 690. Vår personal på mottagningen kan också hjälpa dig att lägga upp kontot.
Vad kostar tandimplantat?
En behandling består oftast av flera olika åtgärder och totalkostnaden varierar från patient till patient, beroende på behandlingens omfattning. Du får alltid en kostnadsberäkning innan påbörjad behandling. Vi är anslutna till Försäkringskassan, det innebär att du täcks av tandvårdsstödet och kan nyttja dina tandvårdsbidrag hos oss. Kontakta oss för personlig rådgivning eller boka en tid för kostnadsfri konsultation.
Hur ofta bör jag besöka tandläkaren för en undersökning?
Vi rekommenderar vanligtvis att du besöker tandläkaren för en undersökning minst en gång om året. Vid behov kan vi rekommendera mer frekventa besök baserat på dina specifika tandhälsobehov. I undersökningen ingår en noggrann kontroll av dina tänder och tandkött, inklusive röntgenbilder.
Hur bokar jag en tid?
Du bokar enklast en tid med hjälp av vår onlinebokning. Här kan du även omboka eller avboka din tid. Om du inte skulle hitta en tid som passar dig så är du välkommen att höra av dig så kan vi hjälpa dig.